23. nedjelja kroz godinu
- Details
-
Category: GODINA A 2010/11
-
Created: Saturday, 03 September 2011 23:00
-
Hits: 2482
Homiletsko razmišljanje nad biblijskim tekstovima
Prvo čitanje (Ez 33,7- 9)
Bog je ovdje imenovao Ezekiela za čuvara Izraela. Prorok treba biti budan i opominjati pred posljedicama ako netko krene putem koji vodi u propast. (r7). Teška je formulacija „umrijet ćeš" (r.8) kao osuda Božja, za čije se izvršenje ostavlja vrijeme u kojem prorok može djelovati. Drukčije zvuči ovo mjesto ako se ozbiljno uzme u obzir Ez 33,11: „'Života mi moga - riječ je Jahve Gospoda - nije meni do smrti bezbožnikove, nego da se odvrati od zloga puta svojega i da živi! Obratite se, dakle, obratite od zloga puta svojega! Zašto da umrete, dome Izraelov!' Ovdje se Bog pokazuje kao onaj koji želi ispunjen život za svakog čovjeka. Da bi to ostvario, on treba budne ljude. Onda „smrt" ne označuje kaznu za grijeh koju Bog želi čovjeku, nego neizbježnu posljedicu onoga načina života koji je protivan načinu koji Bog zamišlja i sam sebi stvara svoj jedan „ispunjeni život." I svaki koji stoji u bdijenju mora, s punom odgovornošću, takvog, s puno ljubavi, opomenuti. Ako to zaboravi, onda će on biti sukrivac nesreće drugih (r8). Ako rekne drugima što on vidi i pretpostavlja, tada je on ispunio svoju zadaću. Hoće li se drugi obratiti ili ne, sam je odgovoran (r.9). Ovo suprotstavljanje izbora jasno ukazuje koliko je važna odgovornost za druge ljude. Između dva ekstrema: „To se mene ne tiče, zato se ne miješam" i „ako vidim da drugi srlja u nesreću, moram ga spasiti", ukazuje se pravilan i zdravi put. Tako ovo čitanje potiče nas da pronađemo stvaran i ostvariv način u odgovornom postupanju prema drugima.
Drugo čitanje ( Rim 13, 8-10)
Izjavom „nikome ne budite ništa dužni (r 8) Pavao zahvaća u helenistički svagdanji govor. Time naglašava da je „ljubiti jedan drugoga" temeljna i stalna zadaća kršćana. U (r5) citira zapovijedi iz dekaloga koje su, u njegovo vrijeme, u židovstvu, imale veliku vrijednost. „Deset zapovijedi" je Bog neposredno izrekao narodu. One su i za kršćanina praktični uvod u različite životne okolnosti. Zapovijed ljubavi prema bližnjemu (r 9c) se citira iz Pnz 19,18 i tu se ograničuje samo na Izraelce. I Isus se oslanja na tu zapovijed, ali je proširuje s ljubavi prema neprijatelju (Mt 5,43-44). A Pavao označava sada ljubav kao „ispunjenje zakona" (r 10). Tako naglašava da ono bitno, temeljno držanje kršćana nadilazi vidljivo ponašanje. Netko može i bez ljubavi držati zapovijedi, ali obratno „ljubav ne čini bližnjemu nikakva zla." Sv. Augustin će to reći ovako: „ Ljubi i čini što hoćeš."
Read more ...