PRESVETO TROJSTVO

Misno slavlje

Pozdrav:

Milost Gospodina našega Isusa Krista, ljubav Boga Oca i zajedništvo Duha Svetoga neka bude sa svima vama.

Uvod:

Među religijama ima mnogo različitih predstavljanja Boga. Bog otac Zeus koji sjedi na prijestolju okružen munjama i poput kralja vlada državom bogova. Bog sunca kod Egipćana, ili božica životinja kod raznih domorodačkih plemena. I iza ovog blagdana Presvetog Trojstva stoji nekakvo predstavljanje Boga. Kad govorimo da je naš Bog u trojstvu, "Trojstvo",  onda najprije mislimo da on ruši sve slike i misli koje su ljudi načinili o njemu. Ne može mu samo tako netko dati ime, ne može ga se obuhvatiti jednim pojmom ili jednom formulom. On nadilazi našu snagu i mogućnost predstavljanja. Bog je tajna. U Isusu je Bog tu tajnu objavio i od tada znamo da je Bog tajna ljubavi. Zato u njemu mora postojati prostor za ljubav, u njemu mora postojati odnos. Ljubav, davanje, darivanje  i primanje.

Ako danas slavimo Presveto Trojstvo, slavimo Boga kao tajnu ljubavi u koju smo i mi uključeni.

Molitva vjernika

Trojedini Bože, jer si sam ljubav i nama si se objavio kao tajna ljubavi, smijemo ti povjeriti naše molitve:

 

Duhovi

 

Homiletsko razmišljanje nad biblijskim tekstovima

Prvo čitanje (Dj 2, 2-11)

Ljudi koji su bili počašćeni intenzivnim susretom s Bogom i to pokušali opisati riječima, kao što je to slučaj u tekstu kojega smo čuli od Luke evanđeliste, opažaju da doživljeno ne mogu jednostavno opisati ljudskim riječima zbog njegove izvanrednosti i intenziteta, zbog njegove isključivosti i neuobičajenosti i konačno, zbog iznenadnog nastupa. Mucaju, traže riječi, traže metafore, to se sve opaža u ovom Lukinom izvještaju o duhovskom događanju.

50 dana nakon uskrsnuća „svi" dožive  (tko svi? Jedanaestorica, sto dvadesetorica?) Boga  na jedan način kojega Luka može opisati kao „šum olujnog vjetra, plameni jezici odozgor. Bog se pokazuje u krugu prijatelja Isusa iz Nazareta, tako strahovit da ih izvlači iz njih samih i ispunja ih, tako da napuštaju mjesto gdje su bili okupljeni kao izmijenjeni, promijenjeni, novi ljudi. Neki su čak imali glosolalije, govor u nerazumljivim jezicima, slavili nepoznatim glasovima - fenomen koji se može naći u mnogim religijama -  zbog čega su im predbacivali da su pijani u jutarnjim satima. Njihovo mrmljanje nije ništa drugo nego čujni odraz onoga što se inače ne čuje, a to pokazuje i Lukino spominjanje „šuma" i „jezika" želeći pokazati ono nevidljivo vidljivim i ono nečuveno, čuvenim.

Ljudska nemogućnost da nekako zadrži ovo doživljeno može se, konačno, osloniti na snagu Duha Božjega. Kako veličanstven i svemoćan mora biti jak Duh Božji da on dovodi ljude do takvog stanja da ostaju bez riječi ili govore dvoznačnim riječima.  S druge strane, daje im razumjeti jezike o kojima do sada nisu nikada čuli.

Što se ovdje dogodilo, na početku Crkve, nije nikakav izuzetni doživljaj zbog vjernosti učenika, nego se može uvijek ponoviti kada se Crkva sastaje na molitvu i sebe otvori snazi Duha Svetoga. I ne baš tako prebrzo misliti da će se ostvariti što ovog časa izgleda oportuno, nego se treba pitati za volju Božju, sada i ovdje.  I ono što vrijedi za Crkvu Isus je obećao svakom pojedinom učeniku: snagu odozgo, Tješitelja s visina.  Svima nama je i svakom pojedinom ovdje dana mogućnost kako izaći iz krize. I taj kod treba dešifrirati, inače ostaje knjiga sa sedam pečata.

Ako se Crkva očituje kao moleća Crkva, ako je zahvaća Duh Božji i ako ona dozvoli da je on vodi i dade joj krila, onda se ona može preobraziti i tako preobražena može taj Duh donijeti svijetu.  Upravo je to kršćanska duhovnost, a  ne nešto drugo. To znači: jednom donesenu odluku staviti svoj život pod Božje vodstvo, povjeriti ljubavi Isusa Krista i njegova Duha i ovu odluku svagdanje živjeti i pokazati u vjerničkoj praksi.

Read more ...

7. vazmena nedjelja A - 2011

S obzirom da će ove nedjelje biti u Zagrebu sveti Otac preporučam tematsku propovijed - materijale možete naći na http://www.don-ivica.net/razno/56-opca-crkva/391-papa-ovjek-bliskosti-s-bogom.html ili  http://www.don-ivica.net/razno/56-opca-crkva/370-papa-na-listi-za-odstrjel.html ima i drugih korisnih članaka u istoj rubrici Razno.

Homiletsko razmišljanje nad biblijskim tekstovima

 

Prvo čitanje (Dj 1,12-14)

Odlomak, zbog navođenja vremena, se čini prikladnim za nedjelju nakon Uzašašća (r.12: „ Kad je Isus uzašao na nebo.";1,1-11 slijedi blagdansko čitanje). Slijedi navođenje imena jedanaestorice  koji su se vratili u Jeruzalem (r 13) i pokazuje da su u prvom planu apostoli - oni garantiraju kontinuitet između Isusa i Crkve. Jeruzalem je teološki važan. Ovdje je Isus, svojom smrću i uskrsnućem, ispunio svoje poslanje; ovdje Crkva započima svoj put.

Ovi reci indirektno daju ime mjesta uzašašća „Maslinska gora".  Skup „u gornjoj sobi" nas podsjeća na druge skupove na tom mjestu (za učenje, za molitvu, nakon Isusove smrti)

R 14 opisuje „idealno stanje : jedanaestorica su bili jednodušni u molitvi - k tome i drugi učenici i žene.  Događaj Duhova se čini direktno povezan  s ovim recima, nakon izbora Matije. Duh Sveti je tako odgovor Božji na jednodušnu molitvu sakupljenih učenika.

Vrijeme između Uzašašća i Duhova je označeno kao vrijeme osamljenosti, straha, praznine i napuštenosti.  Impuls, koji dolazi iz nutrine čovjeka, je drukčiji.  Učenici iz Jeruzalema nam pokazuju: oni se drže zajedno. Tamo, između svoja četiri zida, tamo gdje su i drugi, tamo gdje mogu usred osamljenosti doživjeti da nisam sam.  Ondje gdje se možemo međusobno podizati,  podržavati i pomagati.

U takvim slučajevima, između Uzašašća i Duhova, postoji samo jedno: povući se,  osloniti se na drugoga,  zajednički izdržati ono što se ne može promijeniti.  Vrijeme između Uzašašća i Duhova,  vrijeme osamljenosti i napuštenosti, može se izdržati samo zajedno  „jednodušno u molitvi" (r 14 a). U zajednici se to može postići, jer i onako ovo vrijeme nije trajno. Duhovi dolaze - Božji Duh otvara nove stvarnosti za ljude, koji vjeruju u njegovog Sina, Isusa Krista  i oduševljeno slijede njegovu poruku.

Read more ...

Uzašašće

Pozdrav:
Isus Krist, Gospodin svoje Crkve, koji živi kod Oca, neka bude sa svima vama
Uvod:
„Budućnost je već započela" - uzrečica je koju danas često čujemo. Ovdje se misli na budućnost tehnologije, komunikacija  i samog društva, a i mnogo čega drugoga.
Budućnost kršćana je počela s Isusom Kristom koji je, nakon svoga zemaljskog vremena, nakon križa, smrti i uskrsnuća, u slavi Očevoj i na jedan drugačiji način je prisutan  među nama.
Apostol Pavao se zato, za zemaljskog života, trudio (o tome govori drugo čitanje) pokazivati kojoj smo nadi mi kršćani pozvani  i koje će nam kraljevstvo, po Isusu, biti darovano.
Prije nego počnemo slaviti ovaj događaj spasenja - Kristovo uzašašće, želimo kratko promisliti i Krista Gospodina  moliti za milosrđe.

Molitva vjernika

Isusu Kristu koji sjedi s desna prijestolja slave Božje, uputimo svoje molitve:

Gospodine, pošalji svojoj Crkvi, uvijek iznova, svoga Svetog Duha da bi sve više i više upoznali tvoju slavu, molimo te
Objavi svoje ime svim narodima zemlje i privedi ih pomirenju i praštanju, molimo te

GODINA B 2017/18
Article Count:
8
GODINA A 2016/17
Article Count:
57
GODINA C 2015/16
Article Count:
64
GODINA B 2014/15
Article Count:
59
GODINA A 2013/14
Article Count:
56
GODINA C 2012/13
Article Count:
66
GODINA B 2011/12
Article Count:
62
GODINA A 2010/11
Article Count:
65
GODINA A 2001/02
Article Count:
2