13. nedjelja kroz godinu

Homiletsko razmišljanje nad biblijskim tekstom

 

Prvo čitanje: (1 Kr 4,8-11.14-16)

Tekst današnjeg čitanja cilja na kasnije opisano uskrsnuće mrtvaca kojeg je uskrisio Elizej (2 Kr 4,32).  Bogata (ugledna) Šunamka moli Elizeja da prihvati gostoprimstvo njezine kuće, iako ga put tuda samo vodi. Ona mu priprema sobu na gornjem katu s krevetom, stolom i sjedalicom, svjetiljku da se on tu može „povući". Time je htjela

prihvatiti svetog Božjeg čovjeka, kojega je kao takvog prepoznala i pustila sve što sto od njega i po njemu može doći i što njegova svetost donosi. Elizej prihvaća inicijativu žene i želi uzvratiti. Preko sluge doznaje da taj par nema djece i da želi dijete. I on joj obeća: „ Do godine ćeš, u ovo vrijeme, zagrliti dijete." Sada dolazi do toga da je žena povjerovala ili po intuiciji  držala da preko Elizeja Bog njoj govori: gdje su obje strane u susretu otvorene i pune povjerenja, čine prostor za Božji zahvat.

 

Read more ...

TIJELOVO

Pozdrav:

Gospodin s vama

Uvod:

Slavimo Tijelovo, blagdan Tijela i Krvi Kristove, blagdan ustanove presvetog Oltarskog sakramenta. Ovo je uskrsno slavlje. Ovo nismo mogli tako svečano slaviti na Veliki četvrtak zbog blizine muke Gospodnje. Zato Crkva slavi ovo otajstvo prvog četvrtka nakon završetka uskrsnog vremena. Okupili smo se, kao narod Božji, oko Gospodnjeg stola. Sjećamo se posljednje večere koju je Isus slavio sa svojim učenicima, slavimo naše zajedništvo s njim i tako se podsjećamo na veliku gozbu na koncu vremena, koju će  Bog pripraviti za sve narode. Zazivom 'Gospodine, smiluj se'  pozdravimo Krista uskrslog, proslavljenog i uzvišenog, koji je u našoj sredini kao domaćin koji nam nudi kruh života.

Molitva vjernika

Oče nebeski, ti nam, u Isusu Kristu, daješ živi kruh po kojemu imamo neprolazan život: poslušaj naše molitve:
Za kršćane - daj da prevladaju sve razlike i podjele i radosno se okupljaju oko tvoga stola, molimo te
Za sve narode na zemlji - daj da svi žive bez mržnje, neprijateljstava, podjela u pravom miru i slozi, molimo te.
Za gladne - nahrani ih kruhom za dušu i tijelo, molimo te.
Za one koji ne vide smisla u životu - daj da nađu puninu života, molimo te
Za umiruće - daj da nahranjeni tvojim tijelom pođu u vječni život, molimo te!

Ti, Bože, tažiš našu glad za životom po svome sinu, Isusu Kristu, po riječi i sakramentu. Slavimo te, sa svim otkupljenima, sada i u sve vijeke vjekova.

Read more ...

PRESVETO TROJSTVO

Misno slavlje

Pozdrav:

Milost Gospodina našega Isusa Krista, ljubav Boga Oca i zajedništvo Duha Svetoga neka bude sa svima vama.

Uvod:

Među religijama ima mnogo različitih predstavljanja Boga. Bog otac Zeus koji sjedi na prijestolju okružen munjama i poput kralja vlada državom bogova. Bog sunca kod Egipćana, ili božica životinja kod raznih domorodačkih plemena. I iza ovog blagdana Presvetog Trojstva stoji nekakvo predstavljanje Boga. Kad govorimo da je naš Bog u trojstvu, "Trojstvo",  onda najprije mislimo da on ruši sve slike i misli koje su ljudi načinili o njemu. Ne može mu samo tako netko dati ime, ne može ga se obuhvatiti jednim pojmom ili jednom formulom. On nadilazi našu snagu i mogućnost predstavljanja. Bog je tajna. U Isusu je Bog tu tajnu objavio i od tada znamo da je Bog tajna ljubavi. Zato u njemu mora postojati prostor za ljubav, u njemu mora postojati odnos. Ljubav, davanje, darivanje  i primanje.

Ako danas slavimo Presveto Trojstvo, slavimo Boga kao tajnu ljubavi u koju smo i mi uključeni.

Molitva vjernika

Trojedini Bože, jer si sam ljubav i nama si se objavio kao tajna ljubavi, smijemo ti povjeriti naše molitve:

 

Duhovi

 

Homiletsko razmišljanje nad biblijskim tekstovima

Prvo čitanje (Dj 2, 2-11)

Ljudi koji su bili počašćeni intenzivnim susretom s Bogom i to pokušali opisati riječima, kao što je to slučaj u tekstu kojega smo čuli od Luke evanđeliste, opažaju da doživljeno ne mogu jednostavno opisati ljudskim riječima zbog njegove izvanrednosti i intenziteta, zbog njegove isključivosti i neuobičajenosti i konačno, zbog iznenadnog nastupa. Mucaju, traže riječi, traže metafore, to se sve opaža u ovom Lukinom izvještaju o duhovskom događanju.

50 dana nakon uskrsnuća „svi" dožive  (tko svi? Jedanaestorica, sto dvadesetorica?) Boga  na jedan način kojega Luka može opisati kao „šum olujnog vjetra, plameni jezici odozgor. Bog se pokazuje u krugu prijatelja Isusa iz Nazareta, tako strahovit da ih izvlači iz njih samih i ispunja ih, tako da napuštaju mjesto gdje su bili okupljeni kao izmijenjeni, promijenjeni, novi ljudi. Neki su čak imali glosolalije, govor u nerazumljivim jezicima, slavili nepoznatim glasovima - fenomen koji se može naći u mnogim religijama -  zbog čega su im predbacivali da su pijani u jutarnjim satima. Njihovo mrmljanje nije ništa drugo nego čujni odraz onoga što se inače ne čuje, a to pokazuje i Lukino spominjanje „šuma" i „jezika" želeći pokazati ono nevidljivo vidljivim i ono nečuveno, čuvenim.

Ljudska nemogućnost da nekako zadrži ovo doživljeno može se, konačno, osloniti na snagu Duha Božjega. Kako veličanstven i svemoćan mora biti jak Duh Božji da on dovodi ljude do takvog stanja da ostaju bez riječi ili govore dvoznačnim riječima.  S druge strane, daje im razumjeti jezike o kojima do sada nisu nikada čuli.

Što se ovdje dogodilo, na početku Crkve, nije nikakav izuzetni doživljaj zbog vjernosti učenika, nego se može uvijek ponoviti kada se Crkva sastaje na molitvu i sebe otvori snazi Duha Svetoga. I ne baš tako prebrzo misliti da će se ostvariti što ovog časa izgleda oportuno, nego se treba pitati za volju Božju, sada i ovdje.  I ono što vrijedi za Crkvu Isus je obećao svakom pojedinom učeniku: snagu odozgo, Tješitelja s visina.  Svima nama je i svakom pojedinom ovdje dana mogućnost kako izaći iz krize. I taj kod treba dešifrirati, inače ostaje knjiga sa sedam pečata.

Ako se Crkva očituje kao moleća Crkva, ako je zahvaća Duh Božji i ako ona dozvoli da je on vodi i dade joj krila, onda se ona može preobraziti i tako preobražena može taj Duh donijeti svijetu.  Upravo je to kršćanska duhovnost, a  ne nešto drugo. To znači: jednom donesenu odluku staviti svoj život pod Božje vodstvo, povjeriti ljubavi Isusa Krista i njegova Duha i ovu odluku svagdanje živjeti i pokazati u vjerničkoj praksi.

Read more ...