Poštovana ožalošćena obitelji, prijatelji pokojnog Petra!
Glasoviti njemački teolog i borac protiv nacizma Dietrich Bonhoeffer ubijen je vješanjem u logoru u Flossenburgu pet tjedna prije oslobođenja grada i logora. Napisao je, vidjevši jednog jutra obješeno dijete: Gdje je Bog i odgovorio: Bog je ubijen onoga časa kad su objesili ovo dijete. Ovo spominjem zato što je pokojni Petar izgubio ruku od talijanske granate 1944. godine kad je uhapšen i zatvoren Dietrih Bonhoeffer. Tada je i ovdje, na Braču, vladalo vrijeme kad su se brojni ljudi pitali gdje je Bog. I zanimljivo da su mu tada prvi priskočili u pomoć Poljaci koji su se nalazili u Nerežišćima u sklopu njemačke vojske koja je okupirala Brač. Ipak, u toj noći ubijenoga Boga, bilo je i dobrih ljudi koji su svijetlili u tami. Slobodno mogu reći da je ta noć otsutnosti Boga pratila život pokojnog Petra.
Rođen u siromašnoj i poštenoj škripskoj obitelji koja mu je usadila tu vrlinu pošao je na školovanje u Zagreb gdje je i živio i umro, a u međuvremenu je službovao i na Braču, u raznim mjestima.
U Zagrebu je osnovao i obitelj sa svojom ženom Lukrom, odgojivši troje djece od kojih ima petoro unučadi. To je ono što nakon njega ostaje, usadivši u njih vrlinu poštenja koju mu je usadila njegova siromašna i marljiva obitelj. I sada, ovdje mogu reći da je osjetio noć otsutnosti Boga u zadnjim mjesecima svoga života, jer je njegova žena Lukre teško oboljela od moždanog udara i on je otišao od nje zauvijek, a da ona u svojoj bolesti nije ni svjesna te činjenice pa i dalje zove svoga Petra s kojim se često puta u životu grizla, što je sasvim ljudski.
I ova činjenica me podsjeća na noć odsutnosti Boga u našem društvu kada neke sile hoće nametnuti drugu životnu filozofiju, kad hoće nametnuti novoj generaciji da je sve isto s kim će sklopiti životnu zajednicu, bilo sa istim ili drugim spolom.
Ova smrt i ovaj sprovod odvijaju se u jednom posebnom znaku noći Božje odsutnosti u svijetu i u Crkvi kad se starac, papa Benedikt XVI. povlači s kormila Crkve, jer opaža da mu zbog pogoršanog zdravlja i pojačane staračke nemoći nedostaje snage u borbi sa vlašću tame koja, kako on sam kaže, „zahvaća i srce Crkve" i prepušta mjesto mlađemu. Samo ovako promatran ovaj čin možemo potpuno shvatiti. Sva druga medijska naklapanja su samo medijska naklapanja.
I još me nešto podsjeća na noć odsutnosti Boga u društvu. Umro je uoči nedjelje, a pokopan će biti u sedmici iza druge korizmene nedjelje kada se u liturgiji Crkve sjećamo Kristova preobraženja. I Kristu kao čovjeku je bilo potrebno ohrabrenje samoga Boga Oca da može izdržati i podnijeti težinu katastrofe Velikoga petka i grobnu tamu Velike subote. I samim učenicima je bila potrebna katastrofa Velikog petka i grobna tama i tišina Velike subote da bi mogli prepoznati uskrslog Krista.
I eto naš brat Petar, od kojega se opraštamo, prošao je katstrofu Velikoga petka i sada evo ulazi u tamu groba Velike subote da bi jednoga dana, o uskrsnuću mrtvih, čuo riječi vječnoga suca: „Dođi blagoslovljeni Oca mojega". U toj vjeri i s tom vjerom prinosimo ovu euharistijsku žrtvu da mu Gospodin u svojoj dobroti oprosti što je ljudskom slabošću pogriješio u tami odsutnosti Boga na ovom svijetu. A vama, draga djeco pokojnog Petra, vama unuci i svima vama koji tugujete zbog ovog rastanka, svima nama neka Gospodin udijeli tračak one vječne svjetlosti, koju nam je svećenik dao na krštenju da možemo opstati u ovome svijetu u kojemu se čini da tama Božje odsutnosti postaje sve jača, a Bog sve udaljeniji. I neka u nama poraste vjera da ovo nije svršetak, nego prijelaz u ono drugo, ljepše Božje svjetlo koje je Bog obećao onima koji ga ljube. Amen