Kako je dobri Bog sve ovo mogao dopustiti?

 Nakon svake velike katastrofe, postavljaju isto pitanje i kršćani i nekršćani. Protestantski teolog, dr. Werner Thiede,  sveučilište  Erlangen-Nürnberg, pokušava dati odgovor

 Erlangen (kath.net / ideja) Prirodna  katastrofa u Japanu je posebno zastrašujuća po svojim učincima, jer je isprepletena  s katastrofom uzrokovanom  ljudskim djelovanjem.  Poznato je  da su Japanci  podcijenili  negativni potencijal prirodnih sila i mogućeg zatajenja nuklearne tehnologije.

Međutim, s obzirom na ove tragične događaje, postavlja se pitanje ne samo o ljudskoj krivnji. Još više  se nameće, kao kod sličnih  prirodnih  katastrofa - osobito u potresima u Lisabonu u 1755. i onoga s većim posljedicama, nezaboravne  2004. - pitanje , optužnica protiv Boga: Kako je, navodno dobri Stvoritelj, mogao dopustiti takve neizrecive patnje? Zar takvi događaji nisu dokaz da nema Boga "ljubavi", kako ga se naziva  u 1 Ivan 4,8 i 4,16?

Na kraju će se pokazati ...

Svi ovi odlomci su u uskoj povezanosti sa  križem  Isusa Krista. Odatle i samo odatle   se može tražiti odgovor na pitanje  Božje krivnje  ili Božje  „odsutnosti".

Čak su i religiozni ljudi često skloni reći da  u ovom, našem svijetu  jednostavno nema takvog odgovora  i može ga se očekivati ​​samo izvan ovog svijeta.  Tako oni zapostavljaju mogućnost da će i ovdje jednog dana biti moguć taj odgovor.

Drugim riječima, mora postojati jedan - iako nama još uvijek skriveni - povezani smisao kako bi Boga kao ljubav i patnju u njegovu  stvorenju stavili pod zajednički nazivnik. Svatko tko niječe taj zajednički nazivnik, niječe dobroga Boga - a time i nedohvatni  smisao života i svijeta. Ako se ne želi ići tako daleko, onda treba držati otvorenim mogućnost da bi ovaj povezani smisao mogao biti obznanjen i usred našeg zemaljskog vremena.

Kršćanska vjera tvrdi da se upravo to dogodilo  dolaskom, smrti i uskrsnućem Isusovim. Pogotovo na križu  Sina Božjega je, dakle, čitljivo da se Bog, usred  najveće patnje, može prepoznati  kao ljubav.  Smrt onoga koji je došao od Boga otkriva da Bog nije daleko odande gdje je patnja. I njegovo uskrsnuće otkriva da je Bog na putu da pobijedi  prolaznost njegova stvorenja. Na kraju će se pokazati  da je dovršeno stvorenje, u svojoj vječnoj slavi, mnogo više nego sva prijašnja patnja.

Zašto je Bog morao ići ovim, tako teškim, putem sa stvorenjem kojega je sam stvorio shvaća se tek iz njegovog bića koje je ljubav.

 Odricanje od svemoći

Time što je Stvoritelj stvorio samostalni svijet - najprije nesavršen, pun  patnje  -  konstruira sebi jednog suprotnog, koji njega samog ograničava. On se sam treba držati suzdržano da bi dao prostora  nesavršenom svijetu  s druge strane vlastite svetosti i savršenosti.

To uključuje primjetno odricanje  od izvršavanja njegove svemoći. Ipak, za njega kao i za svijet,  bolno odricanje je prolazno kao što je i prolazna nesavršenost lica ovog svijeta.  To je tako malo konačno kao što je križ bio kratko konačan. I kad Bog bude, konačno, „ sve u svemu", tada će biti i na cilju svemoć njegove ljubavi.

Kršćanska  vjera se i dalje usred strašne patnje smije nadati  pobijedi Božje ljubavi. I to povjerenje i vjera nisu samo slijepa vjera i povjerenje, nego razumijevanje toga povjerenja dolazi od križa i uskrsnuća.

Katastrofe pozivaju na razmišljanje

Prema Isusu,  katastrofe pozivaju na razmišljanje  i promjenu načina razmišljanja, ne na promjenu orijentacije   što se tiče  poboljšavanja mogućnosti  neke čovjeku  bliže tehnologije, nego prije svega promjenu  svoje orijentacije prema Bogu.

Nije stvoritelj optuženik, nego to smo mi - stvorenja.  I to smo onda  kada pokušavamo sebe opravdati tako što optužujemo Boga ili ga zanemarujemo i izdajemo.  Bog se, u znaku Raspetoga pokazuje  kao ljubav kad optužbe pretvara u milost.

 Legitimno pitanje  odnosa  Boga i trpljenja može ovdje doći do najdubljeg odgovora. Doživljaj stravične besmislenosti može ovdje postati prigoda da se otkrije  najdublji i konačni smisao.  Možda će riječ o križu u pogođenom Japanu naići na odjek  - a i ovdje kod nas,  potaknuti na novo razmišljanje.