32. nedjelja kroz godinu A – 2011. (7. o sv. Misi)

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

Misno slavlje

Pozdrav:

Isus Krist, Kruh i Riječ života neka bude sa svima vama.

Uvod

Dragi prijatelji

Jeste li donijeli ulaznicu? - Možda sada mislite otkada je to potrebna ulaznicu za misu? Ne mislim ulaznica kao za kino ili stadion. . I nitko ne treba platiti ulaz za euharistiju ... U evanđelju ćemo uskoro čuti jednu prispodobu, a tu se radi o nekoj vrsti ulaznice sa kraljevstvo nebesko. A u ovom bogoslužju razmišljamo o tome kako  ući, što nas vodi k jedinstvu, susretu s Bogom. Ljubav prema bližnjemu je ta ulaznica. Mnogi sveci i mističari govore: Ako ljubiš bližnjega, onda možeš moliti i naći Boga.

 

Poslušajmo sada nastavak opisa otvaranja pečata. Čuli smo, u nedjelju, uvod, a na Sve svete glavnu misao otvaranja knjige sa sedam pečata. Na Sve svete smo slušali o velikom mnoštvu zabilježenih. Danas poslušajmo kako sveti Ivan dalje opisuje završetak svijeta u Otkrivenju, poglavlje 8.

„Kad Jaganjac otvori sedmi pečat, nasta muk na nebu oko pola sata. I vidjeh: sedmorici anđela što stoje pred Bogom dano je sedam trubalja. I drugi jedan anđeo pristupi i sa zlatnom kadionicom stane na žrtvenik. I dano mu je mnogo kada da ga s molitvama svih svetih prinese na zlatni žrtvenik pred prijestoljem. I vinu se dim kadni s molitvama svetih iz ruke anđelove pred lice Božje. Anđeo uze kadionicu, napuni je vatrom sa žrtvenika i prosu na zemlju. I udariše gromovi, i glasovi, i munje, i potres. A sedam anđela sa sedam trubalja pripremiše se da zatrube. Prvi zatrubi. I nastadoše tuča i oganj, pomiješani s krvlju, i budu bačeni na zemlju. I trećina zemlje izgorje, i trećina stabala izgorje, i sva zelena trava izgorje. Drugi anđeo zatrubi. I nešto kao gora velika, ognjem zapaljena, bačeno bi u more. I trećina se mora pretvori u krv te izginu trećina stvorenja što u moru žive i trećina lađa propade. Treći anđeo zatrubi. I pade s neba zvijezda velika - gorjela je kao zublja - pade na trećinu rijeka i na izvore voda. Zvijezdi je ime Pelin. I trećina se voda pretvori u pelin te mnoštvo ljudi poginu od zagorčenih voda. Četvrti anđeo zatrubi. I bi udarena trećina sunca i trećina mjeseca i trećina zvijezda te pomrčaše za trećinu. I dan izgubi trećinu svoga sjaja, a tako i noć. I vidjeh i začuh orla: letio posred neba i vikao iza glasa: "Jao! Jao! Jao pozemljarima od novih glasova trubalja preostale trojice anđela koji će sad-na zatrubiti!""

 

Pa da prema riječima današnjeg evanđelja budemo spremni, to jest da u našim životnim svijećama bude ulja, da možemo ući u nebesko slavlje, a da nas ova zla  ne zastraše na tom putu.

Zato  promislimo malo, u tišini, na početku ovog svetog slavlja i pogledajmo malo unazad. Da li stvarno ljubim? U tišini obnovimo naše srce: Bože, pomozi mi ljubiti.

Ispovijedam se

Kyrie

Gospodine Isuse Kriste, ti ćeš opet doći u slavi - Gospodine, smiluj se
Gospodine Isuse Kriste, ti okupljaš ljude u kraljevstvo Očevo - Kriste, smiluj se
Gospodine Isuse Kriste, pomozi nam da budni očekujemo tvoj dolazak  - Gospodine, smiluj se

Svemogući milosrdni Bože, mi smo tvoje vlasništvo, zapisao si nas na dlan svoje ruke. Drži od nas daleko sve ono što nam prijeti, oduzmi ono što pritišće dušu i tijelo da možemo radosna srca ispunjavati tvoju volju. To te molimo po Kristu, Gospodinu našemu.

Molitva vjernika

Gospodine Isuse Kriste, ti otvaraš vrata k nebeskoj gozbi. Molimo te

-          Tvoja poruka nas upućuje na ono bitno. Podari našoj vjeri životnost i daj da budemo djelotvorni u našoj ljubavi prema drugim ljudima - molimo te

-          Ne mali broj ljudi upada u stres,  jer ima mnogo stvari koji ih pritišću. Pomozi im da znaju uzeti odstojanje i da svoj život urede prema svjetlu tvoga evanđelja - molimo te

-          U raznim situacijama imaju naši političari svladavati teške probleme. treba donijeti prevažne odluke. Prosvijetli one koji odlučuju da donesu mudre i odgovorne odluke.

-          Biti bolestan sobom donosi i brojne druge probleme.  Pomozi našim bolesnicima i podaj im strpljivosti, snage i povjerenja u tebe - molimo te

-          Naši pokojni su prešli prag smrti. Daj da naši pokojni sudjeluju na vječnoj gozbi svih svetih u nebu - molimo te

-          Mnogi ljudi su zbog smrti člana obitelji izbačeni iz kolosijeka. Daj da osjete tvoju blizinu i ljubav koja nadmašuje smrt - molimo te

-          Mi sami smo Crkva i naša zajednica živi od angažiranja  svakog pojedinog. Pomozi nam da druge prihvatimo i susrećemo s ljubavlju - molimo te

Ti si dao svoj život da nama daruješ vječno veselje. Tebi povjeravamo naše molitve, jer ti živiš u jedinstvu s Ocem i Duhom Svetim u vijeke vjekova.

 

Meditacija nakon pričesti

Moliti? To ja ne mogu.
Mi smo trebali prije uvijek molit,.
trebali smo čitati riječi koje ja tako nikad ne bih izgovorio.
Moliti, to ne mogu.
Pravilno, kako se to čini.
Ja?
Jednostavno legnem i  razmišljam
Onda sve prelazim još jednom u mislima.
To je bilo tako,
taj mi je to rekao,
to je bilo lijepo,
a to me još uvijek ljuti.
Interesira li sve to koga?
Sluša li me itko?
I ponekad onda razgovaram s tim Itko.
Slušaš li me? Zanima li te kako mi je, kako mi ide?
Jesi li tu?
I ako postojiš, onda daj da to jednom iskusim.
A gdje si ti?
Pomozi mi, ja i onako ne znam moliti!
Pomozi mi, Gospodine da se otvorim za tebe
i da se otvore ljudi oko mene!

Propovijed

U našem razmišljanju o svetoj misi govorili smo o uvodnim obredima. O znaku križa smo rekli da je to izražavanje naše vjere jednim znakom, a izgovaranjem riječi „u ime Oca..." smo ispovjedili vjeru u vječno i neraskidivo trojstvo. Priznanjem grijeha smo sebi i pred zajednicom priznali da smo grješni ljudi. Bog je spreman oprostiti, a mi zazivamo njegovo milosrđe trostrukim Gospodine, smiluj se.

Nakon ovog kajanja  dolazi, u nedjelje i svečane dane , takozvani anđeoski hvalospjev ili Gloria. Ovaj hvalospjev se, u liturgiji, pojavljuje vrlo rano. Nalazimo ga već u drugom stoljeću. Sastoji se od dva dijela. Prvi dio potječe od klicanja koje su anđeli pjevali prigodom Isusovog rođenja (Lk 2,14) „Slava Bogu na visini i na zemlji mir ljudima dobre volje." Koliko smo puta  pjevali i izgovarali riječi, a da pri tom možda nismo ni mislili na svu dubinu tih riječi.  Nakon blagoslova kojega smo dobili oproštenjem grijeha, mi dajemo Bogu slavu.  Mi, stvorenja, priznajemo svoga stvoritelja i dajemo mu slavu, a on će nama ako tako i živimo, podariti mir i to samo onim ljudima koji su dobre volje. Što to znači dobre volje? Sigurno ne one dobre volje kad  potegnemo, čašu dvije pa smo raspoloženi i pjevamo. Niti dobre volje ovdje znači kad smo raspoloženi zbog nekog uspjeha, dobitka ili dobre jematve. Ne, na takvu dobru volju se ovdje ne misli. Ovdje dobre volje znači: biti spreman prihvatiti Boga kao stvoritelja, Isusa kao spasitelja, a sve druge ljude prihvatiti kao svoju braću i sestre, kao djecu Božju.

Danas ima puno ljudi, pa i kršćana, za koje se nikako ne može reći da su „ljudi  dobre volje." Najprije ne vjeruju ni u svojoj glavi, ni u svom srcu u Boga. Ako kažu da vjeruju, onda se njihova vjera sastoji u nekakvim običajima, paradi. Isus je rekao: „Ovaj me narod časti usnama, a srce je njegovo daleko od mene." A čovjek koji razumom i srcem ne vjeruje i ne prihvaća Boga, ne može nikada doživjeti njegovo oproštenje, a kad nema doživljaja oproštenja, onda ne može ni slaviti Boga, kao što ni đavao ne može Boga slaviti, jer ne može primiti Božje oproštenje, ne može se kajati za svoje grijehe.

A onaj koji ne može prihvatiti, svojim razumom i srcem, Boga taj onda ne može prihvatiti ni ljude kao djecu Božju i kao svoju subraću. Nego se prema ljudima odnosi kao prema predmetima koji su dobri i lijepi dok mu trebaju, a kad ne treba, onda ga odbacuje i gazi poput odbačene krpe.  Vidite, ovo se vrlo dobro opaža u  društvu, a na poseban način u izopačenoj seksualnosti. Posljedica toga su strahovite ruševine koje ostavljaju razoreni brakovi i uništeni mladi životi. Kako može za sebe reći da je čovjek dobre volje mladić koji ostavlja djevojku koja se muči sa posljedicama spontanog  pobačaja njegovog djeteta, i mjesto da bude uz nju  on,  u to vrijeme ljubaka s drugom.

Kako može reći da je dobre volje onaj kršćanin koji se razbacuje svojim kršćanstvom, a mjesecima ne daje radnicima zasluženu plaću, koji gomila svoje bogatstvo na tuđi račun. Toga vidimo danas u Hrvatskoj na sve strane. A u Hrvatskoj se, na popisu stanovništva, kršćanima izjasnilo više od 95 posto stanovništva. Iskrenog prihvaćanja i štovanja Boga tu nema, tu je jedan veliki dio samo tradicija. I zato nema ni poštivanja, ni prihvaćanja čovjeka kao djeteta Božjeg. I zato nema ni ljudi dobre volje, kako to Biblija pretpostavlja i traži.

A kad bih ovu logiku prebacio na obitelji u kojima nema istinskog prihvaćanja, ni poštovanja Boga, onda u tim obiteljima ne može biti ni ljudi dobre volje, a dosljedno tome ne može biti ni mira među članovima obitelji.

Isto vrijedi i za mjesto i župu. Gdje se istinski ne prihvaća i priznaje Bog i u njega se ne vjeruje razumom i srcem, tu nema prihvaćanja ljudi kao sinova i kćeri Božjih, tu onda nema ni ljudskog poštovanja, tu ne mogu živjeti ljudi dobre volje,  što znači da ne može tu vladati mir.

 

Vidite, braćo i sestre koji su plodovi onoga što svake nedjelje i blagdana molimo ili pjevamo. Slava Bogu na visini, a mir ljudima na zemlji koji su dobre volje."

Nastavak sljedećih rečenica oponaša slavljenje anđela i svetaca  Božje moći prema knjizi Otkrivenja  u glavi 15. 3,4.   Evo što piše : „Pjevaju pjesmu Mojsija, sluge Božjega, i pjesmu Jaganjčevu: „Velika su i čudesna djela tvoja, Gospodine, Bože, Svevladaru! Pravedni su i istiniti putovi tvoji, Kralju naroda! Tko da te se ne boji, Gospodine, tko da ne slavi ime tvoje! Ti si jedini svet! I zato, svi će narodi doći i klanjati se pred tobom, jer se očitovahu pravedna djela tvoja!"

U Slavi,  misa podsjeća na starozavjetnu TODU o kojoj smo ranije govorili. Naša je žrtva usrdna molba za izbavljenje, ali  u isto vrijeme je proslava i zahvala za izbavljenje. To je vjera nekoga tko poznaje i priznaje Božju providonosnu brigu. To je Slava!