KLARTEXT: biskup Andreas Laun o nesreći u Duisburgu i kazni Božjoj kaže: Love Parade nije "tako bezazlena stvar " - ako Bog „kažnjava ", on to čini s namjerom da vrati ljude k sebi. Bog kažnjava iz ljubavi!
Salzburg (kath.net)
Nitko ne može, bez zaprepaštenja slušati o nesreći u Duisburgu i biti bez sućuti za stradale, a posebno za njihove roditelje i drugu rodbinu! Zato su papa, biskupi i mnogi drugi ljudi molili za sve pogođene! Također, ni jedan čovjek ne može suditi mrtvima i tvrditi da je njihova smrt naravno, pravedna, "Božja kazna" za grješnost Love Paradea, tijekom koje se nesreća i dogodila!
Usput, svatko tko misli da grijeh i Božju kaznu za grijeh može tako brzo određivati, treba se zapitati za svoje vlastito zdravlje, a možda i činjenicu da je još živ - i biti sretan da je samo Bog sudac, a ne i čovjek! Ne, to je izvan svake sumnje i tu se istinu ne smije obezvrjeđivati.
Pa ipak, navedeni događaj i rasprava o tome su razlog daljnjih promišljanja! Suosjećanje sa žrtvama je jedna stvar, a posve druga je izjava: "Love - Parade" i sudjelovanje u njima, osim svog odvratnog izgleda, objektivno je jedna vrsta pobune protiv stvaranja i protiv Božjeg reda, a to je grijeh i poziv na grijeh!
Ne može se o tome lijepo govoriti kao o "bezopasnoj zabavi" vesele mladosti. Uz to dolazi i ostaje pogrešna moralna osuda mrtvih. A bilo bi i krajnje vrijeme zapitati se zašto mnogi ljudi, i danas, na pojam "kazna" reagiraju kao da ih je ugrizao poskok!
Naravno, oni smatraju da je kazna dobra i traže je ako se kažnjava osoba koja je njih povrijedila ili čini nešto što oni osuđuju! Ali su ogorčeni na pomisao da oni sami zaslužuju kaznu, a posebno ako bi ih Bog mogao kazniti!
Što se Love Paradea tiče i nesreće, dovoditi ih u vezu s " kaznom Božjom" kod mnogih izaziva osjećaj povrijeđenosti, jer misle: „Grijeh? Tko? Mi smo se samo htjeli zabavljati, kako to može Bog osuditi? Takav Bog ne postoji!"
Drugim riječima, ne želi se priznati da bi Love Parade mogla imati, uza sve svoje patološke pojave, veze s grijehom, a time i logično s Bogom koji sudi i kažnjava!
Danas se doista može čuti, ponekad čak i od katoličkih teologa, da Bog ne kažnjava, samo to nije katolička nauka! U Bibliji stoji sasvim drukčije i to ne samo jednom! U isto vrijeme Biblija ispravlja i raširenu zabludu, kao da bi kazna bila zadovoljština za okrutnog, rasrđenog Boga, žednog osvete! No, to se ne odnosi na Boga. Istina je sasvim drukčija: Ako Bog „kažnjava", on to čini s namjerom da vrati ljude k sebi, Bog kažnjava iz ljubavi i s ljubavlju !
To se, na odgovarajući način, nalazi i u državnim kaznenim zakonima: sudac ne kažnjava da bi se „osvetio", nego da se počinitelj, nakon izvršene kazne, može vratiti u društvo. A pakao? Pakao nije „kazna" u navedenom smislu, nego je pakao isključenje samoga sebe iz stvorenja!
Jasno govori Jeremija (2,17) „Tvoja zla djela te kažnjavaju, a tvoje otpadništvo te optužuje!"
Isus je govorio o paklu, to je razlog zašto Crkva mora govoriti o tome. Možemo li vjerovati u Boga koji kažnjava? Protupitanje: "Možete li vjerovati u Boga koji ne kažnjava, Boga koji ne pravi razliku između počinitelja i žrtve?"
Zar, bez ovog razlikovanja, Bog ne bi bio „neki ravnodušni Bog", dakle nepravedni Bog - to više ne bi bio Bog u kojega mi vjerujemo. Zar ne molimo u Vjerovanju: vjerujem u Isusa Krista „koji će doći suditi žive i mrtve."? U Psalmu 104 se govori: „Bezbožnik oholo govori: Bog ne kažnjava" i kao posljedicu „nema Boga!" U svojoj enciklici o nadi papa Benedikt XVI. piše.: „Posljednji sud nije užasna slika, nego slika nade, nade za pravdu, jer: "krivci na kraju neće biti u istom rangu sa žrtvama za stolom vječnoe nebeske gozbe, kao da se ništa nije dogodilo."
Zato je dobro čuti: Bog sudi: „da bi podigao i pomogao potlačenima na zemlji." (Ps 76,10) i zato je sud Božji za pobožne veličanstven Aleluja (Ps 149,9). Natrag na Duisburg: ljudi koji su sudjelovali u Love Parade, kao i sva ljudska bića, stajat će pred Bogom. Bog će im suditi po njihovim djelima, kao i svima nama. On sam će suditi, a ne drugi ljudi! A naša je dužnost moliti i za njih i za nas: Gospodine, smiluj nam se!